O paštikách Baroque s Barborou Stejskalovou

Baroque, to jsou hlavně zvěřinové paštiky. Zároveň jde o jeden z produktů, díky kterým se oleje Fabio vrací na pulty našeho obchůdku v nové podobě. Přečtěte si rozhovor o tomto skvělém počinu s Key Account manažerkou Barborou Stejskalovou.

Baroque2_small

S jakou myšlenkou vznikl Baroque?

Baroque Koncept vznikl v roce 2015, kdy jsme otevřeli naši první restauraci na Kuksu v prostorách bývalé hospody U Prďoly, která vařila klasická česká jídla a byla mezi místními velmi známá. My jsme chtěli respektovat její tradici a zároveň do gastronomie Kuksu vnést moderní prvky.

Kromě restaurace ale máte i značku Baroque Market, která nabízí konzervované produkty…

Maso nekupujeme, máme vlastní udržitelné honitby s bourárnou zvěřiny a skleničky jsou pro nás způsob, jak zužitkovat naše kance, jak se říká, „od rypáčku po ocásek“. To je řečeno obrazně, protože rypáček samozřejmě tradičně náleží lovci. Skleničkám jsme se více začali věnovat také díky koronavirové pauze, během které naše restaurace fungovala pouze jako výdejní okénko. Zavřenou provozovnu jsme využili jako laboratoř, ladili jsme stávající produkty a vyvinuli řadu nových. Skvěle to stmelilo náš tým, ruku přiložili k dílu i naši jednatelé. Protože Baroque Market je opravdu celý ruční práce – od krájení po plnění a polepování skleniček.

Jak produkty vyvíjíte?

V rámci konzervovaných produktů je velká konkurence, tak se snažíme být originální, často spojujeme tradiční chutě s nějakým novým prvkem. Mnoho produktů také vzniklo náhodou, na základě přebytku nějaké suroviny. Hodně našich výrobků začínalo „bez etikety“ jako produkt pro potravinové banky nebo SCUK a my je až na základě dobrého ohlasu zařadili do sortimentu. Jedno léto jsme například měli přebytek cuket a hledali jsme způsob, jak je zpracovat – tak vznikla Cuketová pomazánka s rajčaty. Měla takový ohlas, že jsme nakonec museli cuketu ještě dokupovat…

Vidíte v zeleninových výrobcích prostor pro další rozvoj?

Určitě poskytuje více možností. Například kombinace zelenina-ryba je podle mě úžasná. Pracujeme s aquaponickou farmou a vyrábíme pečenáče právě s naší „pačuládou“, jak naší cuketové pomazánce říkáme. Nicméně tím, že zeleninu sami nepěstujeme, zatímco zvěřinu máme vlastní, je pro nás výroba zeleninových produktů nákladnější. I zvěřina má svá úskalí, podléhá spoustě vlivů. Zvěř (a řada lovců) je náladová. Když je hodně bahna, nechodí se na leč, jeden rok jsme čekali, až se poseká kukuřice, aby vylezli kanci. Jiný rok vylezli, ale moc brzy a byli moc hubení. Byli jsme tak rok bez paštiky a druhý bez sádla…

Jaký produkt se teď těší největší oblibě?

Velice mě překvapila naše Kančí bůčková pomazánka na černém pivu Bernard, která navzdory tomu, že jde o novinku, přeskočila naše signaturní produkty, jako jsou kančí nebo kachní škvarky. Má na to vliv podpora značkou Bernard, díky které jsme se dostali na nová místa, třeba na podnikové prodejny pivovaru.

Děkujeme za rozhovor a přejeme vám spoustu spokojených zákazníků v restauraci i doma u skleniček.

baroque_small3

Přijďte ochutnat některý z „vypečených“ výrobků Baroque do naší prodejny Fabio Ochutnejte Region nebo si vybrané kousky zakupte zde na našem e-shopu.